Avantajele antrenamentelor HIIT – high-intensity interval training

Ati putea sa petreceti mult mai putin timp in sala de sport in fiecare saptamana si sa vedeti rezultate chiar mai bune daca apelati la metoda¬† „HIIT” (high-intensity interval training). Tehnica nu necesita abilitati de nivel inalt de influenta, fie: puteti sa faceti HIIT cu orice antrenament, atata timp cat amestecati explozii scurte si intense de activitate, cu mai putine miscari hardcore sau intreruperea completa.
Cine nu iubeste un antrenament mai eficient? HIIT arde cu 25-30% kilograme mai mult decat antrenarea de rezistenta, ciclismul si alergarea. Cand va aflati intr-o stare de exercitii moderata, de intensitate redusa – un stat aerobic – organismul dumneavoastra poate tine pasul cu cantitatea de activitate pe care o cere sa o faceti. Dar cu HIIT, va suprasolicitati corpul si asta vine cu o cantitate suplimentara de kilograme arse.
Pe langa arderea mai multor killograme, antrenamentele HIIT va ajuta sa ardeti mai multa grasime in mai putin timp decat activitatile de anduranta. Acest lucru se datoreaza faptului ca determina corpul dumneavoastra sa inceapa sa arda grasimi pentru energie in loc de carbohidrati.
Desigur, arderea grasimilor si a kilogramelor intr-o transpiratie este foarte buna, dar un metabolism care continua sa revigoreze este cheia pentru a ramane taiat. Atunci cand faceti un exercitiu „durabil”, ca si cum ati merge pe termen lung, corpul dvs. utilizeaza mai putin oxigen decat atunci cand va impingeti la maxim, asa cum faceti in timpul HIIT.

Iar atunci cand lucrati pana la punctul in care este dificil sa respirati (deoarece corpul dumneavoastra foloseste mai mult oxigen), metabolismul dumneavoastra incepe sa lucreze la un nivel mai inalt, ceea ce va ajuta sa ardeti mai multe kilograme chiar si dupa ce va opriti din exercitii.

HIIT mareste efectiv metabolismul post-exercitiu chiar mai mult decat jogging si formarea de rezistenta. „Dupa ce exercitiul se termina, cand incercam sa ne intoarcem la starea normala de repaus, este nevoie de multe eforturi diferite pentru a aduce sistemele dvs. inapoi la homeostazie si acest lucru va declanseaza metabolismul.
Cand activati intensitatea antrenamentelor, asa cum face HIIT, faceti din inima sa lucreze mai mult. Si din moment ce acest muschi devine mai puternic dupa ce a trecut printr-o antrenament dur, HIIT este foarte benefic pentru sanatatea inimii.
Stiti ca mancarea sanatoasa si in mod regulat va ajuta sa va mentineti nivelul de zahar din sange, dar HIIT  imbunatateste rezistenta la insulina mai mult decat exercitiile fizice la starea de echilibru.