Iata de ce ar trebui sa incetati sa mai evitati micul dejun in fiecare dimineata

Cea mai importanta masa a zilei merita sa ne pedepseasca atunci cand o omitem? Discutabil, aparent. Oricum, iata ce se intampla atunci cand o faci:

Muschii
Multumita somnului, nivelul de glicogen al muschilor este la cel mai scazut nivel cand te trezesti. Mergeti in sala de gimnastica mai devreme si cercetarile arata ca veti folosi mai bine rezervele de grasime. Dar daca scaderea in greutate nu este scopul tau, sarind micul dejun ar putea aduce vesti proaste – chiar daca recuperezi masa la pranz. Un studiu efectuat de Universitatea Loughborough a constatat ca participantii care au ratat o masa de dimineata nu s-au prezentat la fel de bine in timpul antrenamentelor de seara. Dovezi, daca ar fi necesare, ca hrana va va alimenta sanatatea.

Fizicul
Daca sariti peste micul dejun, sunteti mai probabil sa fumati, sa beti mult si sa lucrati mai putin, a gasit un studiu realizat de Universitatea din Helsinki. Dar legatura dintre micul dejun si un corp slab poate fi pur si simplu comportamentala – spiritele tind sa aiba o dieta mai echilibrata in general, spune dieteticianul Emer Delaney.

Viata
Cercetarile efectuate in Jurnalul de Stiinte Nutritionale au constatat ca participantii la excesul de greutate care au omis grasimea pierduta in grasimi, dar au avut colesterol mai mare comparativ cu cei care mananca fulgi de porumb inghetate. Cu toate acestea, studiile noi sugereaza ca zaharul este un factor mai mare in boala cardiaca decat colesterolul – adica fulgi ar putea fi mai rai decat fulgi.

Metabolismul
Ideea ca pur si simplu mananca micul dejun va da un impuls metabolismului tau este un mit: nu vei fi maruntit cu cereale prelucrate. Este calitatea kilojoulei care conteaza cu adevarat, spune PT David Kingsbury. Deci optati pentru un mic dejun bogat in proteine de campioni, inclusiv oua, ovaz sau iaurt, pe care Universitatea din Missouri le-a gasit poate limita depozitarea grasimilor.