Cele mai bune cinci produse alimentare antiimflamatorii pentru corpul tau

Inflamatia este o agitatie constanta, ce se hraneste cu bunastarea ta. Inflamatia cronica determina corpul tau sa atace propriile celule din greseala. Deseori declansata de cresterea in greutate, stresul si conditiile genetice ( de exemplu, eczemele sau boala Crohn), inflamatia cronica poate dura o perioada lunga de timp si este asociata cu afectiuni cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul de tip 2 sau artitra reumatoida. Vestea buna? Aceasta este o problema care poate fi imbunatatita cu alimente.

Anumite alimente contin ingrediente despre care se stie ca lupta direct cu inflamatia-nu este necesara o revizuire dietetica, ci doar adoptarea unor schimbari simple in dieta.

Iata unele dintre cele mai bune cinci alimente cu proprietati antiimflamatorii:

1.Pestele gras

Omega 3 este un acid gras esential pentru combaterea inflamatiei pe care organismele noastre nu il produc. Din fericire, este abundent in diferite tipuri de peste gras cum ar fi somonul si tonul.

2.Legume cu frunze verzi

O banala salata face minuni. Legumele cu frunze de un verde inchis, cum ar fi spanacul, sunt bogate in vitamine si minerale esentiale, in special vitamina K, care este recunoscuta pentru proprietatile antiimflamatorii.

3.Fructele de padure

Fructele de padure contin o tona de fibre si antioxidanti si sunt antiimflamatorii. Un studiu din 2016 al revistei Nature a aratat ca prin consumul fructelor de padure se poate preveni riscul aparitiilor bolilor cardiovasculare.

4.Semintele de in

Semintele de in, fie consumate cu alte cereale, in smoothie-uri sau introduse in gustarile preferate, au proprietati benefice. O analiza din 2016 a constatat ca semintele de in au redus proteina C-reactiva (CRP), un marker al inflamatiei asociat bolilor cardiovasculare.

5.Uleiul de masline

S-a dovedit ca uleiul de masline are efecte antiimflamatorii similare cu ibuprofenul. Adoptarea unei diete mediteraneene, care implica consumul multor uleiuri de masline) este asociata cu un risc redus de afectiuni cronice inflamatorii.