Lucruri care iti saboteaza sanatatea umerilor

Oricare ar fi obiectivele de fitness pentr care lucrati, succesul se leaga in mare parte de umeri. Orice miscare solicita umerii, asa ca este important sa ii antrenezi corespunzator. Umerii sunt articulatiile cele mai mobile din corp. Dar mobilitatea este in stransa legatura cu stabilitatea. Una din patru femei cu varsta cuprinsa intre 20 si 55 de ani se plang de durere la umar sau de tulburari musculo-scheletice. Iata cativa factori care iti pot sabota antrenamentul umerilor:

Telefonul
Cand va aplecati peste un ecran (fie ca este vorba de telefon, tableta sau computer), capul va pune 27 kg de presiune pe gat – rotunjind umerii inainte si slabind muschii spatelui si cei care sustin umerii. De-a lungul timpului, ei devin slabi si intinsi, iar tu incepi sa te plangi de „purtarea totului” pe umerii tai.

Solutia: Intr-un studiu al lucratorilor de sex feminin de birou, efectuarea unui antrenament de 20 de minute pe gat pentru intarirea umarului si gatului, de trei ori pe saptamana timp de 10 saptamani, a redus semnificativ durerea si a imbunatatit functia.

Hormonii
Da, diferenta de gen loveste si umarul. Estrogenul hormonal afecteaza sinteza colagenului, facand articulatiile femeilor mai usor de ranit si mai lente pentru reparatii.

Solutia:Contraceptivele hormonale pot reduce semnificativ riscul de leziuni ale ligamentelor.

Antrenamentul
Cand facet diferite exercitii este firesc sa va concentrati asupra a ceea ce este cel mai vizibil. Dar asta inseamna ca tindem sa uitam de muschii stabilizatori mai mici pe care nu-i putem vedea intotdeauna – cum ar fi subscapularul, care stabilizeaza umarul si combate rotatia umarului interior.

Solutia: Efectuati doua exercitii de tragere pentru fiecare exercitiu de impingere (cum ar fi impingerea si presa pieptului) in rutina dvs. de antrenament. Acest lucru va contribui la consolidarea acelor muschii anteriori cruciali (cei din spatele corpului), ajutand totodata la combaterea dezechilibrelor musculare care pot face ca umerii sa fie mai susceptibili la raniri.