Ce sa nu faci cu masina iarna?

– Daca vrei sa pleci dimineata, dupa ce a nins grozav sau a inghetat, niciodata cand te urci in masina nu actionezi geamurile, sau stergatoarele. Daca au inghetat risti sa le rupi. O macara la un geam electric costa de la 150 Lei, doar kit-ul de reparatie, fara manopera.

– Daca a inghetat puternic si tragi de clanta usii soferului, observi ca a inghetat si nu se lasa deschisa, renunti, nu tragi de ea pana ramai cu clanta in degete. Incerci oricare din celelate usi, si una tot se va deschide pana la urma, dupa care incerci sa deschizi usa blocata prin interior, impingand-o, astfel nu ai ce sa rupi.

– Dimineata, daca parbrizul e inghetat, sa nu actionezi solutia de curatat parbrizul ca mai rau faci, mai bine dai gheata jos cu o racleta si il lasi asa. Miturile ca se zgarie parbrizul, sunt doar mituri.

– Sa nu speli masina seara sau daca sti ca de la spalatorie pleci direct in parcare cu ea si acolo ramane pana maine, poimaine. Dupa spalare daca nu circuli cu ea sa se scurga apa de pe la chedere si la usi, risti sa o gasesti in a doua zi inghetata tun si sa nu poti deschide nicio usa. Tine minte, iarna speli masina pentru a o proteja de sare, nu sa arate bine.

– Daca intr-o dimineata geroasa, masina nu porneste la prima cheie, nu te ingrijora. Pune contactul sa se incalzeasca bujiile, pe urma il iei si il mai pui odata, astfel bujiile se vor incalzii mult mai bine si ajuta la o pornire mai usora a masinii diesel.

– Nu are rost sa pornesti motorul dimineata si sa-l lasi 10 minute sa mearga in gol, pentru ca ii faci mai mult rau decat bine. Motorul se incalzeste mult mai bine in mers decat daca sta la relanti. Un singur minut ii este destul pentru a ajunge uleiul in toata instalatia de ungere.

– Daca ai gheata pe masina, nu incerca sa o desprinzi manual de pe caroserie, risti sa o iei cu tot cu vopsea.

Cam astea mi-au venit acum in minte, daca imi mai aduc aminte voi mai completa articolul.