Cele mai bune gustari

Uneori, cand te intorci de la alergare, ultimul lucru pe care vrei sa-l faci este sa pregatesti imediat o masa intreaga, chiar daca stii ca trebuie sa mananci ceva curand. Cea mai mare prioritate dupa orice exercitiu este sa consumi alimente care ajuta la recuperare si sa initieze reparatia musculara. Desi o masa in termen de 2 ore post-alergare este recomandata, uneori nu este intotdeauna posibil – dar acesta nu este sfarsitul lumii. Intre timp, puteti pregati o gustare care va incepe procesul de recuperare musculara inainte de a avea ceva de mancare mai tarziu. Gustarea ar trebui sa fie luata in 15-30 de minute de la alergare.

„Gustarea ideala dupa o alergare este ceva care combina carbohidratii si proteinele”, ne spune dieteticianul, Mbali Mapholi.

1 / Un pahar de lapte sau lapte de ciocolata
In timp ce alergatul iti poate suprima pofta de mancare, consumul de bauturi nutritive este, de asemenea, o optiune pentru a ajuta la recuperarea si repararea muschilor. „Laptele are un echilibru frumos de proteine ​​si carbohidrati si am descoperit ca, in mod surprinzator, laptele de ciocolata este si o optiune buna”, spune Mapholi.

2 / Biscuiti cu cereale integrale cu branza de vaci (si o banana)
Biscuiti de cereale integrale sunt o sursa buna de fibre, care este importanta pentru sanatatea intestinelor, dar te ajuta si sa te simti mai plin pentru mai mult timp. Imperecheat cu branza si o banana pe lateral, veti fi pregatit de o gustare ucigatoare!

3 / Iaurt simplu si fructe de padure
La fel de simplu, iaurtul simplu sau grecesc, sunt optiuni grozave de gustare, in special atunci cand sunt imperecheate cu fructe de padure (sau fructe la alegere). Iaurtul simplu are un continut ridicat de proteine ​​si adaugarea unui fruct, precum fructele de padure, aduce in componenta carbohidratilor si creeaza o portie mai gustoasa de iaurt.

4 / Ceai verde
Ceaiul verde este cunoscut ca are nenumarate beneficii pentru sanatate si multe studii au dovedit cele mai multe dintre acestea. Un studiu a descoperit ca ceaiul verde poate creste arderea grasimilor si poate stimula rata metabolica.