Cum schimba marile branduri regulile pentru sustenabilitate

Cuvantul ,,sustenabilitate” este pe buzele tuturor acum.

Celebritatile isi folosesc faima pentru o schimbare pozitiva de mediu. Gisele Bündchen este ambasadorul global al Programului Natiunilor Unite pentru Mediu. Isi foloseste recunoasterea la nivel mondial pentru a face diferenta in Brazilia, care pune in aplicare practici agricole durabile. Actrita si ambasadorul bunavointei Natiunilor Unite, Anne Hathaway a luat o pozitie pentru mediu prin moda in 2017 si s-a angajat sa poarte moda eco-constienta, precum rochii vintage si reciclate. Actrita, Natalie Portman se asigura ca nu isi cumpara blana, piele sau pene atunci cand isi cumpara tinutele si Drew Barrymore are propria linie de machiaj ecologica.

Pare ca toata lumea se imbarca, dar ce inseamna a fi sustenabil? Ce este mai exact sustenabilitatea?
Cu alte cuvinte, „durabilitate” inseamna satisfacerea nevoilor populatiei actuale, fara a intra in calea generatiilor viitoare.

Levi Strauss & Co. – un lider mondial in industria modei. Brandul denim de patrimoniu si-a anuntat angajamentul de a crea durabilitate prin mostenire, punand conservarea si sustenabilitatea apei in fruntea productiilor lor de denim. Michael Kobori, vicepresedinte al Durabilitatii la Levi Strauss & Co., a fost recent in Africa de Sud pentru a vorbi despre modul in care marca graviteaza spre o productie durabila de imbracaminte. Iata modul in care gigantul se angajeaza sa ajute planeta:

Stiati ca principala sursa de aprovizionare a tesaturilor pentru perechea dvs. de blugi favoarita vine de la Lesotho? Un procent de 75% din materialul achizitionat face parte din programul BCI (Better Cotton Initiative). BCI este cel mai mare program de sustenabilitate a bumbacului din lume, care are drept scop formarea fermierilor din intreaga lume cu privire la practicile agricole durabile si reprezinta 30% din productia globala de bumbac pana in 2020.

Te-ai gandit vreodata la cantitatea de apa care creeaza hainele tale? Criza apei din Cape Town ramane inca o provocare. Levi Strauss & Co. s-a asociat cu The Nature Conservancy pentru a sprijini Fondul de Apa din Orasul Cape Town, oferind o subventie de trei ani de 100.000 USD.

Instalatiile de productie genereaza deseuri imense si lasa o amprenta mare de carbon. La nivel global, brandul s-a angajat sa atinga zero descarcari de substante chimice periculoase pana in 2020, iar Africa de Sud a facut acelasi angajament. Strategia lor de actiune climatica din 2025 va utiliza electricitate regenerabila 100%, pentru a reduce cu 90% emisiile de gaze cu efect de sera.